Veniturile globale din sport vor ajunge la 145,3 miliarde de dolari in urmatorii patru ani

Articol scris de: Flavius Dumitrescu
Share to Google Plus

Veniturile din sport la nivel global vor creste la 145,3 miliarde de dolari in urmatorii 4 ani, ca urmare a redresarii economice, a revenirii publicitatii, a migrarii sporturilor catre sistemul payTV, precum si a reluarii sponsorizarilor sportive, se arata intr-un raport al PricewaterhouseCoopers.

In ciuda climatului economic dificil, industria sportului şi-a continuat creşterea, evenimentele sportive importante bucurându-se de o popularitate fără precedent. Acoperirea media a evenimentelor sportive s-a îmbunătăţit de asemenea ca urmare a progreselor în tehnologia informaţiei.

Companiile de televiziune, cluburile sportive, federaţiile internaţionale, precum şi vedetele sportive, încep să utilizeze din ce în ce mai mult social media pentru a comunica cu fanii şi a oferi o experienţă participativă mai bună spectatorilor în timpul competiţiilor.

Sponsorii rămân doritori să finanţeze evenimentele sportive şi cluburile ca parte a mixului lor de marketing, iar acum utilizează instrumente din ce în ce mai sofisticate de analiză a datelor pentru a înţelege mai bine pieţele lor ţintă şi a măsura randamentul investiţiilor în publicitatea din domeniul sportului.

Raportul PwC privind piaţa sportivă globală intitulat “Changing the game: The Outlook for the Global Sports Market to 2015″ oferă o prognoză a evoluţiei veniturilor din sport la nivel global şi regional până în 2015.

În următorii patru ani, veniturile din sport la nivel global vor creşte la 145,3 miliarde de dolari americani, de la 118 miliarde estimate în 2011, ceea ce va însemna o rată medie de creştere agregată de 3,7 la sută, ca urmare a redresării economice, a revenirii publicităţii televizate, migrarea continuă a sporturilor către sistemul payTV, precum şi a reluării de către companiile auto şi a celor din sectorul financiar a sponsorizărilor sportive.

America de Nord va rămâne cea mai mare piaţă sportivă din lume în următorii 4 ani, urmată de regiunea EMEA (Europa, Orientul Mijlociu şi Africa), apoi de piaţa asiatică. În schimb, America Latină va rămâne cea mai mică piaţă sportivă.

Creşterea pieţelor sportive din ţările BRIC (Brazilia, Rusia, India şi China) a depăşit cu mult ritmul global de creştere în perioada 2006-2010, dar în următorii 5 ani acest ritm de creştere se va tempera.

America Latină va avea cea mai rapidă rată medie anuală de creştere cu 4,9 la sută, în principal ca urmare a organizării Cupei Mondiale de Fotbal în Brazilia în 2014, urmată de piaţa nord-americană care va înregistra un ritm mediu de creştere de 4 la sută până în 2015. Regiunea Europei, Orientului Mijlociu şi Africii se estimează că va avea cel mai scăzut nivel de creştere a veniturilor sportive, de doar 2,9 la sută anual, ca urmare a contextului economic dificil al regiunii. Cu toate acestea, în 2012 şi 2014 vor exista creşteri conjuncturale peste medie ca urmare a organizării Olimpiadei de vară la Londra, precum şi a Campionatului European de Fotbal în Polonia şi Ucraina anul viitor, în vreme ce în 2014 este anunţată Olimpiada de iarnă de la Soci şi Jocurile Commonwealthului la Glasgow.

Veniturile provenind la spectatori reprezintă în prezent cea mai mare sursă de venituri pentru piaţa globală a sportului, generând 32,6 la sută din veniturile totale (44,7 miliarde de dolari la orizontul anului 2015) şi sunt sursa cheie de încasări în regiunile în care urmărirea evenimentelor sportive pe viu este o componentă importantă a culturii populare. Cu toate acestea, veniturile provenind din tichete de acces vor înregistra cea mai înceată creştere medie anuală de doar 2,5 la sută între 2011 şi 2015. În ciuda faptului că apetitul fanilor pentru competiţii urmărite live va continua să crească şi multe competiţii majore de desfăşoară cu casa închisă, există preocupări cu privire la echilibrul între competiţia sportivă şi divertismentul de masă, ceea ce a dus la creşterea preţului biletelor, transformând unele competiţii sportive în evenimente dedicate exclusiv păturilor sociale cu venituri ridicate.

Generând 28,8 la sută din veniturile sportive totale, sponsorizările vor înregistra o creştere medie anuală de 5,3 la sută până în 2015, însumând venituri totale de 45,3 miliarde de dolari, sumă împărţită în mod egal între regiunile analizate.

Drepturile de difuzare reprezintă a treia categorie de venituri pentru industria sportului şi generează 24,1 la sută din încasările globale, fiind totodată al doilea cel mai rapid segment de piaţă cu o rată medie anuală de creştere de 3,8 la sută. Veniturile din drepturile de difuzare vor înregistra o creştere de la 29,2 miliarde de dolari în 2010 la 35,2 miliarde în 2015. Cu toate acestea, aceste creşteri maschează fluctuaţiile semnificative înregistrate în anii în care se desfăşoară competiţiile sportive majore aşa cum sunt Olimpiadele şi Cupa Mondială de fotbal.

Drepturile de televizare asigură în continuare cea mai mare parte a veniturilor din drepturile de difuzare, însă utilizarea altor medii precum internetul şi terminalele mobile pot completa experienţa de participare a fanilor la competiţiile sportive. Utilizarea inteligentă a reţelelor de socializare poate adăuga valoare relaţiei dintre televiziuni şi fani, iar multe companii de televiziune au investit în portaluri interactive.

Veniturile din merchandising rămân cea mai mică sursă de venituri pentru industria sporturilor, generând 14,5 la sută din încasările globale. Cu toate acestea, în anumite regiuni, aşa cum este America de Nord, merchandisingul însumează peste un sfert din încasări. Creşterea veniturilor din merchandising este strâns legată de evoluţia consumului la nivel general, iar per ansamblu creşterea medie anuală va fi de 2,6 la sută, ajungând la o sumă totală de 20,1 miliarde de dolari în 2015, faţă de 17,6 miliarde în 2010.

Sursa: Mediafax

Despre: ,,
Alte articole pe aceeasi tema

URL scurt: http://ofsaid.ro/?p=26208

Adaugat de la Dec 12 2011. Adaugat in analiza, Main, Ultimele stiri. Poti urmari raspunsuri la acest articol prin RSS 2.0. Poti raspunde la acest articol

Newsletter

Abonare newsletter Ofsaid.ro

Cauta in arhiva

Cauta dupa data
Cauta dupa cateogrie
Cauta folosind Google

Opinii

Autentificare | Livescore | how to cure ringworm | Concediu |
Trimitem newsletter prin: Newsman App